Shaman
2007.05.11. 15:13
sámánok a klánok és
törzsek szellemi vezetői. Kapcsolatba lépnek a szellemekkel, látomásaik vannak a
jövőről, s átvezetik népüket a legsötétebb korszakokon is. Bölcsességük és
derűjük miatt sokan - hibásan - békés természetűnek tartják őket. De ha kihívják
őket, a sámánok számos erővel léphetnek fel azok ellen, akik a természet rendjét
fenyegetik.
A sámánok a papokhoz képest csak másodlagos gyógyítóknak
tekinthetőek, s meglehetősen szórakoztató választékkal bírnak a varázslatokból
és egyéb lehetőségekből. A sámánokat különösen a gyógyítás és a különféle
előnyöket biztosító totemek miatt szeretik a csapattagok. A sámánok a totemek
négyféle típusával rendelkezhetnek: Föld, Tűz, Víz, Levegő. A sámánnal való
játék egyik igen lényeges eleme, hogy kitaláljuk, az adott szituációban melyik
totem lenne a legelőnyösebb.
A sámán leginkább a paladinhoz hasonlít,
csak éppen jóval kevesebb páncélzattal rendelkezik. Engedélyezett fajok:
Ork, Tauren, Troll
Alap értékek: életerő /
mana. Hozzáférhető felszerelés: ruházat,
bőr, kis kerek pajzs
Hozzáférhető
fegyverek: egykezes buzogány, botok, egykezes
fejszék (képzést követően)
Totemek
A sámán legfeljebb négy csoportba sorolható
totemekkel rendelkezhet: Föld, Tűz, Víz és a Levegő. A sámánnak minden egyes
totemet küldetések során kell kiérdemelnie. Az első elérhető totem a Föld totem,
a többi csak magasabb szinten válik hozzáférhetővé. Minden egyes szintlépéskor
meg kell állni az oktatónál, hogy kiderüljön, van-e a tarsolyában valamilyen új
totem-küldetés.
A totemek kétféleképp jelennek meg a játékban -
inventory tárgyként, vagy pedig valamilyen varázslat hatásaként. Annak
érdekében, hogy a sámán totem varázslatot használhasson, ki kell érdemelnie, és
rendelkeznie kell (az inventory-jában) az adott elemhez szükséges totemmel.
Amikor totem varázslatot akar kimondani, időlegesen egy mágikus totemet hoz
létre a közelben a földön, amit aztán a szörnyek, és a játékosok észrevehetnek,
s így meg is támadhatják. - A totemek stabilak maradnak, és nem mozognak a játékossal
együtt. Ha a játékos és a csapattársak érezni akarják áldásos hatását, akkor nem
szabad tőle túlságosan eltávolodniuk.
- A totemek lélekkötő (Soulbound)
dolgok, ami azt jelenti, hogy nem adhatóak át más játékosoknak. Hogy egy adott
totem típushoz tartozó totemet meg tudj idézni szükséged lesz az inventorydban
arra a bizonyos totemre. Például, ha a Tűz totem típus Perzselő (searing)
totemjét kívánod megidézni, kell hogy legyen egy Tűz totem az inventorydban. Jó
hír, hogy a totemek végtelen felhasználási lehetőséggel bírnak, ha már egyszer
megszerezted őket. A totemek használatához nem kell folyamatosan alkotórészeket
vásárolgatnod.
- Minden egyes totemtípusból csak egy aktív totemed lehet
egy időben. Például négy totemet idézhetsz meg egy időben: egy föld, egy tűz,
egy víz és egy levegő totemet.
- Az utolsó totem mindig "felülírja" azt
megelőzőt hasonló típusú totemet. Ha például egy tűz totemet idézel, akkor egy
másik tűztotemet kell idézned ahhoz, hogy ennek hatóereje megszűnjön. Ezt azért
fontos tudni, mert csak a manádat vesztegeted, ha két ugyanolyan típusú totemet
idézel meg egy időben.
- A szörnyek megtámadhatják a totemeket. Ezt
érdemes észben tartani, ha egy ellenséges sámán idéz meg egy totemet. Ha ezt
látjátok, nyugodtan támadjátok meg, és pusztítsátok el.
|