Rogue
2007.05.11. 15:05
zeroth zsiványai - kik otthon érzik
magukat az árnyak között s hihetetlen gyakorlottsággal képesek eltűnni az ember
szeme elől - akkor érzik magukat a legjobban, ha a háttérben tevékenykedhetnek.
A zsiványok igazán abban tűnnek ki, hogy maguk javára fordítanak bármilyen
helyzetet, s hogy akkor csapnak le, amikor az a legnagyobb haszonnal kecsegtet.
Ravasz trükkjeiknek, fizikai képességeiknek, a megtévesztésben, rejtőzködésben
és álcázásban való kiemelkedő jártasságuknak köszönhetően a zsiványoknak nem
okoz problémát, hogy tolvajként, gyilkosként, kémként, vagy éppen bérgyilkosként
munkát találjanak maguknak.
A zsivány karakterosztállyal igazán
bonyolult és szórakoztató játszani. A sikered azon múlik, milyen jól tanultad
meg, hogy hogyan is használhatod képességeidet, de a játékos a megfelelő
tapasztalattal és tudással mestere lehet a zsivány karakternek.
Erősségek
- A rejtőzködéssel kapcsolatos
képességek lehetővé teszik a zsivány számára, hogy sokkal könnyebben
eljusson bizonyos
helyekre, mint a legtöbb egyéb karakterosztály képviselője. - Az igen erős
zárnyitás képességek / hozzáférés más osztályoknál nem áll rendelkezésre. -
A zsivány sprint (Sprint) képességének köszönhetően sokkal könnyebben el tud
menekülni a csatából, s rövid ideig a sebességét is növelheti ezzel a
képességgel utazás közben.
Gyengék
- A paladin és
harcos osztálynál kevésbé bírja a sebződést, mivel csak bőrszerkókat
viselhet.
Kihívások
- Mesteri szintre emelni a
rejtőzködés képességének használatát. - Megfelelő módon manipulálni a
szörnyek gyűlöletét, így ha van rá lehetőség a csatatankok fogják fel a
sebződés legnagyobb
részét. - Hatékony kombók megismerése és használata.
Engedélyezett fajok: Ember (Human), Törpe (Dwarf), Éj elf (Night Elf), Ork (Orc),
Élőhalott (Undead), Gnóm (Gnome), Troll
Alap értékek: Életerő /
Energia
Hozzáférhető
felszerelés: ruházat, bőr
Hozzáférhető fegyverek: tőrök,
dobófegyverek (képzést követően), kard (képzést követően), íj (képzést
követően), számszeríj (képzést követően).
Energia A zsiványnak legtöbb
képessége használatához energiára van szükség. Az energia az idő elteltével
termelődik. Ez az energia mennyiség nem növelhető.
Rejtőzködés A rejtőzködés azt a
képességet jelenti, mikor észrevétlen maradsz ellenfeleid számára. Nem ugyanaz,
mint a láthatatlanság. Ha valami/valaki rejtőzködik, attól még észrevehető.
Ugyanakkor az ilyen módban levő játékosok átlátszóak, tiszták lesznek, s
beleolvadnak a környezetükbe, a háttérbe, s így sokkal nehezebb őket észrevenni.
Annak sikere, hogy vajon észrevétlen tudsz-e maradni a rejtőzködés
készséged szintjétől, a szörny helyzetétől függ, valamint attól, hogy milyen
közel vagy az ellenfélhez.
A rejtőzködés
használata A rejtőzködés használatával a
szörnyek háta mögé kerülhetsz, ahol aztán mindenféle pajkos dolgot lehet
csinálni, mint például a gyengítés/bénítás (Sap), a hátbaszúrás (backstab), vagy
a rajtaütés (ambush). Ha nem rejtőzködnél, a szörnyek egyszerűen megfordulnának,
és jól fejbevernének. Próbáld meg felbecsülni a szörny mozgását, tevékenységének
mintáját, s a megfelelő pillanatban lépj a háta mögé. Ez sokkal könnyebben megy
majd, ha már a rejtőzködésben eléred a második szintet, ami lehetővé teszi, hogy
gyorsabban mozogj. A zsiványok jellemző harcmodora, hogy az először a
rejtőzködés használatával a szörny háta mögé osonnak. Ezt követően
hátbaszúrással (Backstab), bénító csapással (Sap), rajtaütéssel (Ambush), vagy
épp egy övön aluli ütéssel (Cheap Shot) megkínálják az ellenfelet, ezt követően
már normál módon folyik a harc, de a lényeg az, hogy a szörny már jóval rosszabb
állapotban van.
Rejtőzködő csalogatás
(pulling) A rejtőzködés nagyon jó a szörnyek
csalogatására is. A zsivány aktiválja rejtőzködő képességét, majd anélkül, hogy
a környező szörnyek figyelmét (agresszióját, támadási kedvét) felkeltené az
ellenfélhez osonhat. Ahogy a zsivány egyre képzettebb lesz a rejtőzködés
művészetében, úgy használhatja ezt a képességét egyre hatékonyabban a
csalogatás, beetetés során.
A rejtőzködés
fejlesztése A rejtőzködés készségének
javításához az kell, hogy szembekerülj egy szörnnyel, és felkeltsd a figyelmét.
Akkor tudod, hogy elérted amit akartál, mikor a szörny megáll, és a normális
hangját kezdi el nyomatni (éber/dühös hangulat). Ekkor továbbra is
észrevétlennek kell maradni (nem mozdul a karakter, és a megfelelő helyen
marad), s a karakter bonuszt kap a skill értékére.
Kombó pontok, és befejező mozdulatok Nagyon sok olyan zsivány képesség létezik, amely kombó pontokból
épül fel, majd ezt követően egy befejező mozdulatra van szükség, hogy a karakter
szabadjára eressze a megszerzett kombó pontok erejét.
Kombó pont mutatója
Miután megszerezted az első kombó pontodat vess
egy pillantást a képernyő legtetején, középen elhelyezkedő név sávra, mely a
szörnyeteg nevét mutatja. A portrétól jobbra egy kis világító pontot lehet
látni, és még több pontot, ami sötét maradt. Ez a kombó pont mutató, s azt
mutatja, hogy egy kombó ponttal rendelkezel. Ha nyersz még egy kombó pontot, már
két pont fog világítani. Ezt figyelve mindig tudni fogod, hogy eddig hány kombó
pontot táraztál be, s hogy mikor engedd őket szabadjára egy befejező
mozdulattal. Érdemes megnézni a befejező mozdulatot is, hogy az ember tudja, egy
bizonyos hatás eléréséhez hány kombó pontra lesz szüksége.
|